„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie”. Instytucja zarządzająca PROW 2014-2020 – Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Materiał współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach poddziałania „Wsparcie działań informacyjnych i promocyjnych realizowanych przez grupy producentów na rynku wewnętrznym” Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020.
100% Naturalne
Bez konserwantów
100% Ekologiczne
Produkty oznaczone certyfikatem ekologicznym
100% Wegańskie
Bez mięsa
100% Produkt polski
Uprawa i produkcja w Polsce
O projekcie
Rynek polskiej żywności ekologicznej pod względem wielkości sprzedaży produktów znajduje się na 14. miejscu i na 7. miejscu, jeśli chodzi o liczbę gospodarstw i przetwórców ekologicznych w Europie[1].
Niestety Polacy nie sięgają po produkty ekologiczne tak często jak po konwencjonalne z dwóch powodów: ekonomicznego i niewystarczającego poziomu świadomości na temat tego, jakie realne korzyści niosą ze sobą produkty ze znakiem Euroliścia.
W 2022 r. Polska Izba Żywności Ekologicznej przeprowadziła badania, z których wynika, że aż 59% respondentów nie kupuje produktów ekologicznych ze względu na wysoką cenę, ale dla 47% Polaków kluczową zaletą tych produktów jest ich naturalność i brak zawartości substancji chemicznych, 30% respondentów podkreśla istotę aspektów zdrowotnych, zaś 25% wskazuje jako zaletę kwestie związane z dobrostanem środowiska, a tylko 20% – wysoką jakość produktów ekologicznych. Niestety aż 41% badanych uważa, że produkt ekologiczny to produkt z naturalnym składem lub taki, który pochodzi od rolnika czy hodowcy (39%) – nie wiążąc ekologii z certyfikacją.
[1] źródło: Raport Polskiej Izby Żywności Ekologicznej, 2021
Cel projektu
Celem projektu “Ekologia, Tradycja, Nowoczesność” jest upowszechnienie wiedzy konsumentów na temat zalet rolnictwa ekologicznego i produktów z certyfikacją Euroliścia. Szczególnie istotny jest aspekt poszerzenia świadomości konsumentów na temat walorów żywieniowych i jakościowych certyfikowanych produktów ekologicznych, wynikający ze sposobu ich produkcji, która odbywa się z poszanowaniem środowiska oraz z zachowaniem bioróżnorodności.
Działania realizowane w ramach operacji mają na celu budowanie przekonania o tym, że symbol Euroliścia jest znakiem rozpoznawczym rolnictwa ekologicznego Unii Europejskiej, co daje gwarancję wyboru produktów najwyższej jakości. Dodatkowym celem operacji jest poszerzenie grona odbiorców certyfikowanych produktów ekologicznych o konsumentów spoza Polski. W ciągu niespełna dwóch lat prowadzenia działań, spodziewany jest wzrost świadomości certyfikacji i znajomości produktów objętych wsparciem operacji na poziomie 12% – 15%.
Tłem działań informacyjno – promocyjnych będą produkty wytwarzane w systemie rolnictwa ekologicznego, z certyfikacją BIO i znakowane Euroliściem – kapusta kiszona, ogórki kiszone, sok 100% z kiszonej kapusty oraz kombucha.
Realizacja działań przewidziana jest w okresie lipiec 2023 – marzec 2025.
Ekologiczna Kombucha Karate
Ekologiczne produkty kiszone
Eko blog
CategoriesEko blog
CategoriesEko blog
CategoriesEko blog
CategoriesEko blog
CategoriesEko blog
CategoriesEko blog
CategoriesEko blog
CategoriesEko blog
CategoriesEko blog
CategoriesEko blog
CategoriesEko blog
CategoriesEko blog
CategoriesEko blog
CategoriesEko blog
CategoriesEko blog
CategoriesEko blog
CategoriesEko blog
CategoriesEko blog
CategoriesEko blog
CategoriesEko blog
CategoriesEko blog
CategoriesEko blog
CategoriesEko blog
CategoriesEko blog
CategoriesEko blog
CategoriesEko blog
CategoriesEko blog
CategoriesEko blog
CategoriesEko blog
CategoriesEko blog
CategoriesEko blog
CategoriesEko blog
CategoriesEko blog
CategoriesEko blog
CategoriesEko blog 


